Kaikki tarvitsevat kehittäjiä -podcast

Ohjelmistokehityksen resurssoinnista ja kasvusta Paavo Pauklinin vieraina keskustelemassa yrittäjiä, johtajia ja asiantuntijoita. Tarjolla menestystarinoita, onnistumisia ja myös epäonnistumisia.

Konsultit vastaan omat kehittäjät, lauteilla Marko Saaresto, Rakettitiede

perjantai 10. tammikuuta 2020

Konsulttina vai työsuhteessa?

Kun tarvitaan ohjelmistokehittäjää, kumpi on parempi yritykselle? Entä työntekijälle?

Tässä episodissa paneudumme siihen miten konsulttikehittäjä eroaa työntekijäkehittäjästä resurssina kuin uravalintanakin. Milloin kannattaa palkata konsultti, ja milloin taas suoraan omalle palkkalistalle? Miten johtaminen eroaa? Entä työ tekijän näkökulmasta?

Aiheesta Paavo Pauklinin vieraana keskustelemassa Rakettitieteen toimitusjohtaja Marko Saaresto, mies, jolla on kokemusta pöydän molemmilta puolilta. Hän on tehnyt pitkän uran kehittäjänä kuin myös konsulttina ja johtaa nyt konsulttiyritystä.

Jos olet asiakasyritys, mitä voit odottaa työntekijäkehittäjältä ja mitä taas et voi odottaa konsulttikehittäjältä? Milloin valita konsultti ja milloin taas suora palkkaus on järkevämpi ratkaisu? Kumpi tulee kalliimmaksi? Entä mitä eroa on tuottavuudessa? Mitkä ovat riskit? Mihin tehtäviin konsultti soveltuu paremmin ja mitä taas annetaan vain omalle väelle?

Jos olet kehittäjä miettimässä alkavaa uraa, tai seuraavaa urakäännettä, kumpi kannattaisi valita? Kenelle sopii paremmin konsultin ura? Kenelle taas suora työsuhde? Entä kuinka paljon enemmän konsultti lopulta tienaa? Vai tienaako?

Katso episodi, niin tiedät.


Mietitkö ohjelmistokehityksen ulkoistusta tai kumppanin valintaa?  

Varaa kanssani ilmainen puolen tunnin konsultaatiopuhelu:  

VARAA ILMAINEN KONSULTAATIOAIKA

 

10 TÄRKEINTÄ KRITEERIÄ OIKEAN OHJELMISTOKEHITYKSEN ULKOISTUSKUMPPANIN VALINTAAN


Jos olet CTO tai softafirman johtaja, olet varmasti huomannut, että ohjelmistokehittäjiä ja muita softaprojektiin tarvittavia osaajia on yleensä todella vaikea löytää.

Olen kerännyt tähän pikaoppaaseeni 10 tärkeintä kriteeriä, joiden perusteella erotat juuri sinulle sopivat kumppanit lukemattomien tarjokkaiden joukosta.


Liidituotannon kolme keskeistä mittaria Loyalisticissa
LATAA OPAS